۱
plusresetminus
کلیه سهام ارتشبد نصیری از سهام بانک صادرات به طور رایگان از جانب هژبر یزدانی به نام برده واگذار گردیده است تا بتواند از جهات متفاوت مورد حمایت تیمسار ارتشبد قرار گیرد.
اسنادی از ثروت افسانه‌ای هژبر یزدانی

سند زیر گزارش جالبی است از ساواک راجع به میزان بدهی‌های «هژبر یزدانی» از اعضای تشکیلات بهائیت به بانک صادرات در سال 1357. این سند بسیار مهم، نشان می‌دهد که مبلغ بدهی هژبر «سه هزار و هفتصد میلیون» تومان بوده که معادل کل سرمایه‌ی بانک اعلام گردیده است. بر اساس این سند اعلام ورشکستگی هژبر یزدانی باعث ورشکستگی بانک صادرات و در نتیجه ایجاد مشکل برای کشور خواهد شد. در بخشی از این سند آمده است: «چنانچه بانک صادرات علیه او [هژبر یزدانی] اقامه دعوی نموده و ورشکستگی او را اعلام نماید با در نظر گرفتن این که مبلغ بدهکاری تقریباً معادل سرمایه بانک صادرات است در حقیقت باید گفت که اعلام ورشکستگی بانک صادرات در اذهان عمومی مطرح می‌گردد و مشکلات مالی و اقتصادی فراوانی را در شرایط کنونی برای کشور به وجود می‌آورد که جبران ناپذیر خواهد بود.»



 سند زیر نشان می‌دهد که وی از طریق دادن رشوه به مقامات عالیه‌ی رژیم پهلوی زمینه‌ی سودجویی و فساد خود را فراهم می‌کرده است. «کلیه سهام ارتشبد نصیری از سهام بانک صادرات به طور رایگان از جانب هژبر یزدانی به نام برده واگذار گردیده است تا بتواند از جهات متفاوت مورد حمایت تیمسار ارتشبد قرار گیرد.»
https://www.cafetarikh.com/news/49363/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما