۱
plusresetminus
ملت باید تا رسیدن به پیروزی نهایی که محو کامل استبداد و استقرار جمهوری اسلامی است با همبستگی و شکیبایی کامل به مبارزه ادامه دهد.
تظاهرات و راهپیمائی در تهران

 سند زیر گزارشی است از راه‌پیمایی مردمی در اطاعت از فرمان حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل دولت موقت. این راه‌پیمایی به دعوت جامعه روحانیت تهران شکل گرفته بود و گروه‌های مختلف مردم در آن شرکت داشتند. حضور همافران نیروی هوائی و پرسنل نیروی زمینی در این راه‌پیمایی مورد توجه گزارشگر قرار گرفته است. بنابراین گزارش جمعیت تظاهرکننده مسیر میدان انقلاب (24 اسفند) تا میدان آزادی (میدان شهیاد) را پوشانده بود. در قطعنامه پایانی این راه‌پیمایی تأکید شده بود:
«ملت باید تا رسیدن به پیروزی نهایی که محو کامل استبداد و استقرار جمهوری اسلامی است با همبستگی و شکیبایی کامل به مبارزه ادامه دهد.»
همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی خواسته شده بود به دولت موقت منصوب حضرت امام خمینی(ره) بپیوندند. از کارکنان دولت، مجلسین و … خواسته شده بود از کار و مشاغل خود کناره گرفته و دولت جدید را اطاعت و همراهی کنند. راه‌پیمایان به دولت‌ها و کشورهای جهان نیز اعلام کردند از این تاریخ تنها قراردادها و موافقت‌نامه‌هایی در نظر ملت ایران قانونی است که به تصویب دولت موقت که مورد تایید امام خمینی و ملت است، رسیده باشد.

https://www.cafetarikh.com/news/49508/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما