۰
plusresetminus
استاد عرفان اسلامی گفت: انقلاب اسلامی تجلی اراده‌ الهی است که برای ظهور توحیدی خاص بر قلب حضرت امام خمینی(ره) تجلی کرده است.
انقلاب اسلامی تجلی اراده‌ الهی بر قلب امام خمینی(ره) است
اصغر طاهر‌زاده استاد عرفان اسلامی در همایش «امام خمینی تقدیر تاریخی عصر» عصر امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد. با موضوع همایش انقلاب اسلامی؛ حقیقت قدسی تاریخ ما سخنرانی کرد.

وی در این همایش اظهار داشت: وقتی در تاریخ با جبهه‌هایی روبه‌رو شدیم که در یک طرف وضع موجود در عین ظلمانی بودن، با تمام تجهیزات و عده و عده‌ی خود قرار دارد و در طرف مقابل گروه قلیلی هستند که تنها نگاه توحیدی آنها موجب تقابل با وضع موجود شده است ولی با این همه، جبهه‌ توحید برخلاف عرف زمانه پیروز شد، معلوم می‌شود اراده‌ای ماوراء آنچه قابل مشاهده در فرهنگ جاری است، به میان آمده و حضرت حق می‌خواهد تاریخ جدیدی را به صحنه بیاورد. این اولین نکته‌ای است که باید در نگاه به انقلاب اسلامی مدنظر قرار دهیم و نسبت به آن اسمی که از طرف خدا بنا است تاریخ ما را معنا کند، فکر کنیم.

طاهر زاده با اشاره به آیه قرآن «و لما المؤمنون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله و رسوله وصدق الله و رسوله و ما زادهم الا ایمانا و تسلیما» گفت: چون مؤمنین با احزاب که عبارت بودند از اتحاد جبهه‌ کفر، در جنگ خندق روبه‌رو شدند، گفتند این است آن وعده‌ای که خدا و رسولش به ما داد تا با همه‌ کفر روبه رو شویم و حتماً پیروز گردیم و خدا و رسول او راست گفتند، آنها در این تقابلی که پیش آمد نه تنها خود را نباختند بلکه ایمان‌شان افزون و سرسپردگی‌شان نسبت به اسلام چند برابر شد، زیرا در آن تقابل نابرابر که منجر به پیروزی جبهه‌ی توحید شد حضور خدا را یافتند.

وی گفت: در جای دیگر قرآن در مورد جنگ بدر که مسلمانان قصد داشتند در یک درگیری مختصر با کاروان قریشیان، زهر چشمی به آنها نشان دهند، ولی خداوند آنها را وارد معرکه‌ای نابرابر کرد تا در منطقه بنیاد کفر را براندازد.

این استاد عرفان برای تایید سخنانش آیه‌ای دیگر از قرآن را شاهد اورد که می‌فرماید: «و اذ یعدکم الله إحدی الطائفتین أنها لکم و تودون أن غیر ذات الشوکه تکون لکم و یریدالله أن یحق الحق بکلماته و یقطع دابر الکافرین»(به یاد آرید) هنگامی را که خداوند به شما وعده داد که یکی از دو گروه [کاروان تجاری قریش، یا لشکر مسلح آنها] نصیب شما خواهد بود؛ و شما دوست می‌داشتید که کاروان (غیر مسلح) برای شما باشد (و بر آن پیروز شوید)؛ ولی خداوند می‌خواهد حق را با کلمات خود تقویت و ریشه‌ کافران را قطع کند؛ (از این رو شما را برخلاف میل‌تان، با لشکر قریش درگیر ساخت، و آن پیروزی بزرگ نصیب‌تان کرد.

وی افزود: حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «إن من عرف الایام لم یغفل عن الاستعداد» آن کس که زمان را می‌شناسد، از حوادث و رویدادهای آن غافل نمی‌شود.

طاهر زاده گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «ما تردیدی نداریم که آینده‌ روشنی داریم؛ البته اینکه این آینده زود باشد یا دیر باشد، دست من و شما است: اگر خوب حرکت کنیم، آینده زودتر خواهد رسید؛ اگر چنانچه تنبلی و کوتاهی و خودخواهی و دنیاپرستی و دل دادن به این ظواهر، چشم ما را یک قدر پر کند، ما را ساقط کند، در درون خودمان ریزش ـ چه ریزش شخصی در درون، چه ریزش اجتماعی ـ پیدا بکنیم، البته دیرتر به دست خواهد آمد؛ اما بدون تردید به دست خواهد آمد و این به برکت مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها است».

وی گفت: شواهد زیادی وجود دارد که که انقلاب اسلامی به عنوان یک حقیقت قدسی وارد تاریخ ما شده است و بدین لحاظ باید همواره منتظر چهر‌های عمیق تر آن باشیم.

این استاد عرفان ادامه داد:‌انقلاب اسلامی به عنوان ظهور اراده الهی برای تحقیق تاریخ جدیدی است سوال کنی، رخ بر می‌بندد و با تو بیگانه می‌شود. ولی وقتی در نظر به ان غلبه ذهنی که به دنبال جیستی‌هاست ازاد شوی، چون اشنایان رخ می‌نمایاند و خود را در پنجره حوادث اشکار می‌کند.

طاهر زاده ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی تجلی اراده‌ الهی است که برای ظهور توحیدی خاص بر قلب حضرت امام خمینی(ره) تجلی کرده است، باید نگاهی خاص و عقلی مخصوص که حقیقت وجودی را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی گفت: به همان دلیل که که ما نمی‌توانیم مالک وجود باشیم بلکه می‌توانیم به آن تعلق داشته باشیم. می‌توانیم به انقلاب اسلامی تعلق داشته باشیم نه آنکه گمان کنیم می‌توانیم مثل یک ماهیت آن را تعریف کنیم

https://www.cafetarikh.com/news/27079/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما