۰
plusresetminus
بر اساس سند ساواک آیت‌الله مروارید همراه چند نفر به بخش ایوان از توابع ایلام عزیمت و پس از سخنرانی تحریک‌آمیز و اظهارات ضدمیهنی اهالی را تحریک و مبادرت به تظاهرات و ایراد شعارهای ضدمیهنی کردند.
سند دستگیری آیت‌الله مروارید توسط ساواک
سند زیر به مبارزات «آیت اله محمد تقی مروارید» از روحانیون مبارز در سال 1357 اختصاص دارد.



بر اساس این سند ایشان «همراه چند نفر به بخش ایوان از توابع ایلام عزیمت و پس از سخنرانی تحریک‌آمیز و اظهارات ضد میهنی اهالی را تحریک و مبادرت به تظاهرات و ایراد شعارهای ضد میهنی نمودند».

بنابراین گزارش، عالم ربانی ، فقیه صمدانی ، متاله قرآنی ، و استاد مکتب معارف اهل بیت علیهم السلام آیت الله حاج میرزا حسنعلی مروارید قدس سره ، هشتم شوال 1329 ق . در مشهد مقدس پا به عرصه حیات نهاد .

پدرش حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا مروارید (1299 ـ1338 ق . ) . از عالمان وارسته مشهد بود و با عالم ربانی حاج شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی رابطه مودت و عقد اخوت داشت . جد مادری ایشان ، عالم ربانی و صاحب کرامات ، آیت الله حاج شیخ حسنعلی تهرانی ( م 1329 ق . ) است که از شاگردان برجسته مرجع بزرگ، آیت الله میرزا محمدحسن شیرازی و از عالمان نامدار قرن 14 در مشهد مقدس بوده است.

سرانجام این وجود پربرکت در سن 96 سالگی و در آخرین ساعت شامگاه سه شنبه نوزدهم شعبان المعظم 1425 قمری برابر با چهاردهم مهر 1383 هجری شمسی ، پس از قرائت زیارت عاشورا که همیشه بر آن مداومت می ورزید ، و نیز تجدید پیمان با حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در زیارت آل یس ، در پی سکته قلبی از این دیار رخت بربست و به لقای حق شتافت

منبع:مرکز بررسی اسناد تاریخی

https://www.cafetarikh.com/news/28766/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما