۰
plusresetminus
در محوطه ویلای امام خمینی زیر درختان سیب، چند قالی و گلیم پهن شده است. آیت الله العظمی بر روی تشک کوچکی نشسته و ضمن ملاقات با ایرانیان و طرفدران خود به سوالات مختلف آنها پاسخ می دهند.
روایت روزنامه اطلاعات از حضور امام در فرانسه
جوان و تاریخ- اخبار تاریخی

روایت روزنامه اطلاعات از حضور امام در فرانسه

حکومت پهلوی هرگز فکر نمی کرد که امام خمینی بتواند از فرانسه، انقلابی عظیم و توده ای را رهبری کند. شاید از این رو بود که فرنسوی ها حاضر شدند امام را بپذیرند. در کشوری که همیشه دین به عنوان یک پدیده «ضد مدرن» مطرح بوده است، بزرگترین انقلاب مذهبی جهان هدایت شد. گزارش خبرنگار اطلاعات از پاریس نشان می دهد که چگونه مردم به دیدار امام می آمدند و با رهبر انقلاب دیدار و گفتگو می کردند. این دیدارها شامل مذاکرات اولیه و رهنمودهایی بود که از بنیانگذار جمهوری اسلامی برای مقابله با رژیم پهلوی گرفته می شد:

«گزارش فرستاده مخصوص ما به پاریس حاکی است که حضرت آیت الله العظمی خمینی از سلامت کامل برخوردارند. تلاش نزدیکان آیت الله العظمی برای انجام معاینات و آزمایش های پزشکی هنوز به نتیجه نرسیده و معظم اله حاضر نشده اند که به کلینیک پزشکی مراجعه نمایند.»

«هر روز صبح تا ظهر حضرت آیت الله العظمی خمینی ایرانیان را به حضور می پذیرند. عده زیادی از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی برای دیدار معظم له به پاریس آمده اند. همچنین عده ای از طرفداران ایشان از ایران آمده و موفق به ملاقاتشان شده اند. حضرت آیت الله العظمی هر روز صبح پس از صرف صبحانه مختصری به محوطه ویلای خود می آیند. در این محوطه زیر درختان سیب چند قالی و گلیم پهن شده است. آیت الله العظمی بر روی تشک کوچکی نشسته و ضمن ملاقات با ایرانیان و طرفدران خود به سوالات مختلف آنها پاسخ می دهند.»

«در همین موقع است که خبرنگاران خبرگزاری و رادیو و تلویزیون و مطبوعات به حضور ایشان می آیند و عکس های مختلفی تهیه می کنند اما به درخواست مقامات فرانسوی از هرگونه مصاحبه و اظهارنظری خودداری می نمایند.»1

1-اطلاعات، شماره 15733، ص 21

https://www.cafetarikh.com/news/32966/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما