۲
plusresetminus
یکی از افسران آمریکایی، به نام سرهنگ «لاری دیویس»، مورد حمله قرار گرفته است. او در حال بازگشت به اقامتگاهش بوده است که مردی به سوی او شلیک می‌کند و فرار می‌کند.
افزایش احساسات ضدآمریکایی

همزمان با گسترش اعتراضات انقلابیون، انزجار از آمریکا و عوامل آن در ایران نیز به اوج خود می‌رسید. چنانچه طی برخی از این واکنش‌ها، تعدادی از افسران آمریکایی مورد حملات مردم و معترضین قرار گرفتند:
«احساسات ضد آمریکایی ظرف روزهای اخیر، به شدت در حال افزایش بود. در حقیقت گزارش مقدماتی رسیده، این بود که یکی از افسران ما، به نام سرهنگ «لاری دیویس»، (Larry Davils) چند شب پیش مورد حمله قرار گرفته است. بعدازظهر در حال بازگشت به اقامتگاهش بوده است که مردی به سمت او می‌رود و با يک هفت تیر کالیبر کوچک دو تیر به سوی او شلیک می‌کند و فرار می‌کند. سرهنگ دیویس زخمی ‌می‌شود، اما شدت جراحات زیاد نبوده است. قره باغی پیشنهاد کرد که من هم، مراقب خودم باشم. گفت: آیا اطلاع دارید که عکس شما در تظاهرات خیابانی در دست مردم حمل می‌شود و تظاهرکنندگان شعار می‌دهند «مرگ بر‌‌هایزر»؟ گفتم: بله، می‌دانم، اما اگر از تهدیدات بیشتری اطلاع پیدا کردید، خوشحال می‌شوم، باخبر باشم، اگر فکر می‌کنید، حضور من در کشور، موجب تحريک مردم علیه دیگر آمریکاییان می‌شود، مساله خروج خود را از ایران بررسی می‌کنم.»


منبع: رابرت‌‌هایزر، خاطرات ژنرال‌‌هایزر، مأموریت در تهران، تهران، ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی، انتشارات اطلاعات، 1365، ص 236
 
https://www.cafetarikh.com/news/48271/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما