۱
plusresetminus
فرخ‌رو با همدستی و همفکری همسر و یاران خود از هیچ چیز چشم‌پوشی نمی‌کرد و اگر کسی هم مانع فساد آن‌ها می شد از سر راه بر می‌داشتند.
مبارزه با فساد برابر با برکناری ار کار

فساد مالی یکی از مهمترین ویژگی‌های حکومت پهلوی و سران آن است. فساد در بخش‌های مختلف و به انحا مختلف صورت می‌گرفت. افراد جهت کسب منافع اقتصادی و ارتقا جایگاه سیاسی خود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کردند.
«فرخ‌رو با همدستی و همفکری همسر و یاران خود از هیچ چیز چشم‌پوشی نمی‌کرد و اگر کسی هم مانع فساد آن‌ها می شد از سر راه بر می‌داشتند، در مورخه 25/2/47 مهندس دادمنش معاون فنی اداره کل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در صحن وزارتخانه مذکور مطالب زنند‌ه‌ای علیه خانم دکتر پارسای بیان می‌کرد و می‌گفت یکی از افسران ارتش به نام سرهنگ پوردانش رئیس اراکی ارتش که با همسر خانم پارسای (تیمسار شیرین سخن) کار می‌کند. طبق نقشه ‌ای خواسته است دو قطعه از اراضی متعلق به وزارت آموزش و پرورش را در عباس‌آباد تصرف کند و از من خواستار شده که با دریافت مبلغی به نام رشوه این جریان را نادیده گرفته و به کسی نگویم ولی من برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق دولت زیر بار نظر افسر مذکور نرفته برای تصرف اراضی مذکور توسط اداره کل ساختمان اقدام کردم سرهنگ پوردانش به وسيله همسر خانم پارسایی گزارش مجهولي عليه من به وزارت آموزش و پرورش می‌دهد و مرا دو روز قبل بی‌گناه از معاونت اداره کل ساختمان برکنار کرده‌اند»


منبع: تدوین مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، زنان دربار عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک، فرخ‌رو پارسای، تهران، وزارت اطلاعات، مرکز بررسی اسناد تاریخی، 1382، صص 22- 23
 
https://www.cafetarikh.com/news/48505/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما