۱
plusresetminus
همزمان با ورود امام به کشور، برخی از روزنامه‌ها نوشتند میلیون‌ها نفر از امام خمینی استقبال کردند. در برابر آن، سخنان بختیار نوشته شده بود که: «دولت من تنها دولت استد
ورود به میهن

با ورود امام به کشور، میلیون‌ها نفر از مردم از سراسر کشور به استقبال او رفتند. سیل جمعیت به اندازه‌ای بود که برخی صحبت از احتمال درگیری‌ها با خشونت بالا می‌دادند. اما برخلاف تصورات پیش آمده سیل عظیم جمعیت نه تنها هیچ‌گونه درگیری به وجود نیاورد؛ بلکه جمعیت به صورت منظم از امام استقبال نمودند.

«مردم، اینک در خیابان‌ها جمع شده بودند و موقع آن رسیده بود که با هلی‌کوپتر به بازدید خیابان‌ها بپردازیم. ساعت 30/8 بین ۷۵۰ هزار تا يك ميليون نفر آدم در خیابان‌ها جمع شده بودند، اما همه با نظم و ترتیب حرکت می‌کردند و به نظر نمی‌آمد خشونت و درگیری در آستانه وقوع باشد. روزنامه‌های انگلیسی زبان صبح رسیده بود. کیهان اعلام کرده بود: «پرواز آیت‌الله به موقع انجام شده و زیر آن با حروف سیاه، درشت نوشته بود. «ورود به میهن». حروف آنقدر درشت بود که تمام نیمه بالای صفحه اول روزنامه را گرفته بود. یکی از عناوین حاکی بود که: «میلیون‌ها نفر از امام خمینی استقبال می‌کنند. در برابر آن، سخنان بختیار نوشته شده بود که: «دولت من تنها دولت است». تهران جورنال نوشته بود: «خوش آمدی» عنوان دیگرش این بود: «میلیون‌ها نفر از امام خمینی استقبال می‌کنند.»


منبع: رابرت‌هایزر، مأموریت در تهران، خاطرات ژنرال‌هایزر، تهران، انتشارات اطلاعات، چاپ دوم، 1365، ص 265
https://www.cafetarikh.com/news/48633/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما