۲
۱
plusresetminus
عالی‌ترین مقام ارتش در انتظار شماست. میل دارید یک سپاه به فرماندهی شما تشکیل می‌دهم که همواره در مرکز باشید و هر وقت در هر گوشه اغتشاشی شد، این سپاه به طور فوق‌العاده برود و پس از انجام ماموریت به مرکز بازگردد و مستقیما زیر نظر خود شما انجام وظیفه کنید.
اعطای بالاترین مقام نظامی به قصاب عشایر

احمد امیراحمدی از جمله مهمترین فرماندهان نظامی وفادار به رضا شاه بود که نقش مهمی در سرکوب بسیاری از مخالفان داخلی از جمله عشایر داشت. چنانچه برخی او را قصاب عشایر به خصوص عشایر لرستان می‌دانستند. از این رو رضا شاه، به پاس خدمات خاص او، بالاترین مقام نظامی را به امیراحمدی اعطا کرد:
«وقتی در تهران به حضور رضاشاه شرفیاب شدم، گرم گرفت و گفت: چنانکه گفتم، عالی‌ترین مقام ارتش در انتظار شماست. میل دارید یک سپاه به فرماندهی شما تشکیل می‌دهم که همواره در مرکز باشید و هر وقت در هر گوشه اغتشاشی شد، این سپاه به طور فوق‌العاده برود و پس از انجام ماموریت به مرکز بازگردد و مستقیما زیر نظر خود شما انجام وظیفه کنید؛ یا میل دارید شما را وزیر جنگ کنم؟ من گفتم: بسته به اراده شاهانه است و هر چه آن خسرو کند شیرین بود. شاه با همان خوشرویی گفت: یک هفته استراحت کنید تا من نیز درباره این دو موضوع مطالعه بیشتری بکنم. من در تهران و در انتظار مقام جدید ماندم.»



منبع: احمد امیراحمدی، خاطرات نخستین سپهبد ایران، غلامحسین زرگری‌نژاد، تهران، مؤسسه پژوهش و مطالعات فرهنگی فرهنگی، 1373، صص 380- 381
 
https://www.cafetarikh.com/news/48756/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United Arab Emirates
مهرداد کرمانشاهی
............به تمام معنا