۲
۱
plusresetminus
کمپانی سوئدی سازنده این نوع شیر خشك در پیشنهاد مناقصه خود خصوصا متذکر شده بود که چنین محصولی در کشور سوئد فقط برای تغذیه گوساله‌های شیرخوار مورد مصرف دارد و از آن در تغذیه کودکان استفاده نمی‌شود.
تهیه شیر مخصوص حیوانات برای حمایت از کودکان!

یک نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص اقداماتی که محمدرضا شاه به مردم ارائه می‌داد، موضوع کیفیت خدمات است که برخلاف ظاهر شیک و گول‌زنند، بسیاری از آن خدمات فاقد کیفیت لازم بودند. درواقع شاه در مواردی که نیاز به انتخاب میان کیفیت و قیمت بود، موضوع قیمت را در نظر می‌گرفت حتی اگر آن محصول فاقد هر نوع کیفیتی بود. نمونه‌ای از این موضوع را می‌توان در سفارش شیرخشک برای کودکان معلول مشاهده کرد:

«بعد از آن، روابط من با رؤسای سازمان موقعی بحرانی‌تر شد که يك آگهی مناقصه جهانی برای خرید شیر خشك مورد مصرف سازمان منتشر کردیم و پیشنهادهای متعددی در این باب از سوی کمپانی‌های مختلف اروپایی به دستمان رسید. وظیفه من ترجمه و تنظیم پیشنهادهای واصله بر حسب قیمت و کیفیت محصولات بود و در نهایت نیز می‌بایست هر آنچه تهیه کرده بودم، در فهرستی بنویسم تا برای کسب اجازه خرید به مدیر عامل سازمان ارائه دهم. ما بیشتر به شیر خشکی نیاز داشتیم که برای مصرف کودکان معلول ذهنی مفید باشد و چون از نظر بودجه نیز کاملا تأمین بودیم، لذا حدس می‌زدم مدیرعامل پس از ملاحظه فهرست تنظیمی من، بهترین نوع شیر خشك را سفارش خواهد داد. ولی وقتی جلسه مربوط به تعیین برنده مناقصه تشکیل شد، با کمال تعجب دیدم مدیر عامل ارزانترین شیر خشك را که از نظر کیفیت در پایین‌ترین حد قرار داشت - انتخاب کرد. کمپانی سوئدی سازنده این نوع شیر خشك در پیشنهاد مناقصه خود خصوصا متذکر شده بود که چنین محصولی در کشور سوئد فقط برای تغذیه گوساله‌های شیرخوار مورد مصرف دارد و از آن در تغذیه کودکان استفاده نمی‌شود. ولی مدیر عامل، نه تنها به این نکته اهمیت نداد، که در گزارش صورت جلسه حتى اشاره‌ای هم به تأکید کمپانی سوئدی - در باب مصرف آن برای تغذیه گوساله‌ها - نکرد.»



منبع: مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه حسین ابوترابیان، تهران، انتشارات اطلاعات، 1368، صص 140- 141
 
https://www.cafetarikh.com/news/48832/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
برای پول و تبلیغات جون بچه های بیچاره رو به خطر میانداختن