۱
plusresetminus
در اواخر دهه پنجاه، از عبدالرضا گزارش می‌شد که اظهارات گزنده‌ای درباره شاه ابراز داشته است، که از میان ملایم‌ترین آنها این بود که خاندان سلطنتی «کاملاً فاسد شده بود» و اینکه وی از عضویت در آن سرافکنده است.
وقتی عبدالرضا پهلوی سرافکنده می‌شود

بسیاری از نهادهای وابسته به رژیم پهلوی فاسد بوده و از نظر عملکرد اقتصادی محلی برای فسادهای کلان اقتصادی محسوب می‌شدند. سطح فساد در این نهادها گاه به اندازه‌ای بود که افراد وابسته به شاه و یا نزدیکان او نیز از عضویت در آن سازمان‌ها سرافکنده بودند:

«در اواخر دهه پنجاه، از عبدالرضا گزارش می‌شد که اظهارات گزنده‌ای درباره شاه ابراز داشته است، که از میان ملایم‌ترین آنها این بود که خاندان سلطنتی «کاملاً فاسد شده بود» و اینکه وی از عضویت در آن سرافکنده است و اینکه شاه قادر نیست محیط خود را با افراد سالم بیالاید و اعمالش کشور را به تباهی می کشاند. باید توجه داشت که این سنجش‌ها منحصر به عبدالرضا نبود؛ بلکه در آن زمان بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان در آن سهیم بودند. سفارت در اظهارنظر درباره رد و بدل کردن این صحبت‌ها اشاره کرد که عبدالرضا بدون شک به جهت زندگی که باید در پیش رو داشته باشد، یعنی یک زندگی عاری از معنا و مقصد، وجودش سرشار از یأس می‌باشد.»



منبع: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی آمریکا - جلد اول، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1386، ص 263
https://www.cafetarikh.com/news/48951/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما