۰
plusresetminus
: با هدایت‌های حضرت امام، گروه‌های مختلف بنا به توصیه امام خمینی شورای مرکزی‌ای مرکب از دوازده نفر با نام شورای مرکزی هیئت‌‌های مؤتلفه اسلامی را سازماندهی کردند
توصیه امام به ساختار هیئت موتلفه اسلامی چه بود؟

هیئت موتلفه اسلامی، روابط مستمر و پایداری با امام داشت. این هیئت تحت توصیه‌های امام توانست بسیاری از کاستی‌های خود را برطرف کند و از نظر ساختار و تشکیلات گسترش یابد. یکی از توصیه‌های امام در رابطه با هیئت موتلف، موضوع ساختار هیئت بود:

«بدین ترتیب با هدایت‌های حضرت امام، گروه‌های مختلف بنا به توصیه امام خمینی شورای مرکزی‌ای مرکب از دوازده نفر با نام شورای مرکزی هیئت‌‌های مؤتلفه اسلامی را سازماندهی کردند... از هر گروهی چهار نفر به مرکز آمدند و شورای مرکزی را تشکیل دادند که از مسجد امین الدوله و هیئت موید آقایان حبیب الله عسگراولادی ابوالفضل توکلی، مهدی عراقی و حبیب الله شفیق آمدند که آقای شفیق هم مسئول امور مالی شد از گروه مسجد شیخ علی حاج صادق امانی، شهید اسلامی، سیداسدالله لاجوردی، حسین رحمانی که مسئول مالی این گروه بود، آمدند و عباس مدرسی‌فر هم جایگزین ایشان بود از گروه اصفهانی‌ها  هم آقای علاء الدین میر محمد صادقی و محمود میرفندرسکی و مهدی بهادران و عزت الله خلیلی آمدند که جایگزین آقای میر محمد صادقی حبیب اللهیان بود که مسئول مالی هم بود. لذا مسئول مالی کل آقای شفیق بود و مخارج را هم با تصویب ۱۲ نفر شورای مرکزی هزینه‌ می‌کردند.»


منبع:(روح‌الله)، تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، صص 98
https://www.cafetarikh.com/news/49501/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما