۱
plusresetminus
آیت‌الله صدر همچنین طی پیامی خطاب به امام‌خمینی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام نمود و در پیامی دیگر به مردم ایران آنان را به ادامه‌ی پیروی از امام‌خمینی سفارش کرد. ایشان در فردای پیروزی انقلاب اسلامی دستور برپایی تظاهراتی در حمایت از انقلاب اسلامی را در عراق صادر کرد که در نتیجه‌ی آن عده‌ی زیادی از سوی رژیم بعثی عراق بازداشت شدند.
اولین واکنشهای شهید صدر به پیروزی انقلاب اسلامی

آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر در 19 فروردین 1359 مصادف با 22 جمادی الاول 1400 به شهادت رسید. آن عالم برجسته، از مراجع انقلابی نجف بود که از همان ابتدا، در سلک پیروان امام خمینی قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مدافعان نظام تازه تاسیس شد. همچنین این شهید گرانقدر در صدور انقلاب به عراق و بیداری مردم این کشور نقش بسزایی داشت.

شهید صدر بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 23 بهمن 1357 در مسجد جواهری نجف اشرف به خاطر پیروزی انقلاب به سخنرانی پرداخت. آیت‌الله حکیم در خصوص این سخنرانی گفته است: «... به‌طور قاطع تبعیت و اطاعت امام را اعلام کرد و این در حالی بود که ایشان (شهید صدر) مرجع دوم عراق از نظر تعداد مقلّدین بودند.» 

آیت‌الله صدر همچنین طی پیامی خطاب به امام‌خمینی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام نمود و در پیامی دیگر به مردم ایران آنان را به ادامه‌ی پیروی از امام‌خمینی سفارش کرد. ایشان در فردای پیروزی انقلاب اسلامی دستور برپایی تظاهراتی در حمایت از انقلاب اسلامی را در عراق صادر کرد که در نتیجه‌ی آن عده‌ی زیادی از سوی رژیم بعثی عراق بازداشت شدند. بنابراین فعالیت‌های حزب‌الدعوه‌ بر ضد دولت بعث عراق توسعه پیدا کرد و رسماً خواستار براندازی رژیم بعث و برپایی حکومت اسلامی در عراق شد. 
https://www.cafetarikh.com/news/48497/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما